П’ятниця, 22 Січня, 2021

На Рівненщині відновили рух електричок: куди можна доїхати потягом?

Відтепер люди зможуть дістатися на роботу за допомогою електричок. З вівторка, 30 червня на Рівненщині відновили рух електричок. Такий дозвіл дала обласна...

ІТ-кластер у Рівному: що це та яка його користь для міста

Рівненський ІТ-кластер – група ініціативних людей, які об’єдналися, на громадських засадах, задля розвитку ІТ галузі міста Рівне. Основна мета – створення сприятливого...

Перша приватна інноваційна школа в Рівному для майбутніх лідерів та реформаторів

Мабуть немає таких батьків, які б не хотіли віддати свою дитину до школи, яка спеціалізується на самій сучасній методиці навчання. До школи,...

Новини онлайн-гемблінгу в США

Індустрія онлайн-гемблінгу, безсумнівно, була однією з найбільш швидкозростаючих областей в останні роки, і тенденція до зростання, схоже, збережеться в найближчому майбутньому.

Телефонні адаптери

Ми використовуємо сучасні смартфони не тільки для спілкування з друзями і сім'єю, але і для зберігання важливих файлів, перегляду фільмів або навіть...

Вузькоколійка «Кукушка» на Рівненщині може назавжди зникнути

Мешканці двох північних районів Рівненської області можуть залишитися без діючої вузькоколійки, яка до речі є найдовшою в Європі. «Кукушка», як її в народі називають, з березня не курсує через карантин, але чи буде вона їздити у майбутньому – є сумніви. А все тому, що вона обходиться Укрзалізниці надто дорого. А от місцевим жителям без неї скрутно. Далі на rivne-future.

Інфраструктура та історія

Якщо їхати до села Антонівка Володимирецького району – доведеться проїхати таким відрізком дороги, про ремонт якої, навіть місцеві вже й не згадають.

Це ще не сама погана дорога на півночі Рівненщини. Саме тому тут курсує альтернативний транспорт – вузькоколійна залізниця, яка сполучає Антонівку із Зарічненським районом.

За словами місцевого мешканця Олександра Мельника, чим більше людей дізнаються про цю вузькоколійку – тим менше буде шансів її закрити.

«Кукушка» за чотири години їзди проїжджає 106 кілометрів через 18 населених пунктів. А також переїжджає 153-метровий дерев’яний міст над річкою Стир (між селами Млинок і Біле).

Олександр Мельник розповів ще одну причину чому категорично не можна закривати цю вузькоколійку. Якщо Володимирецький район ще має хоча б якусь інфраструктуру, то на Зарічненському залишилося дуже мало асфальтованих доріг.

Страхи та побоювання місцевих жителів

Люди, з якими спілкуватися журналісти «Суспільного» у селі Біле бояться, що рух залізничного транспорту на вузькоколійці так і не відновлять.

За словами жительки с. Біле, «Кукушкою» люди похилого віку, пенсіонери добиралися в сусіднє село на базар. Це з’єднання двох районів. Без нього багато людей втратять можливість заробити хоча б щось собі на проживання.

Люди розповідають, що на вузькоколійці працюють цілі династії.

Постійно в стресовому стані

Чутки про закриття вузькоколійки не безпідставні. Вперше про зупинку руху вузькоколійки «Антонівка-Зарічне» заговорили ще у 2007-му році. З того часу родина Мельників веде активну боротьбу аби зберегти цей унікальний для Полісся об’єкт. В чому унікальність? Це найдовша в Європі Вузькоколійка, яка не дивлячись на свій поважний вік, досі функціонує.

Туристи з різних куточків України і навіть Європи знають про неї завдяки фестивалю «Бурштиновий шлях». Його організували для того, щоб популяризувати її.

Аби ще більше заманити туристів в цей мальовничий поліський край, Олександр Мельник на подвір’ї своєї оселі облаштував музей унікальних тепловозів. Але, через карантин фестивалю цьогоріч не було, тому і туристів теж.

Позиція Укрзалізниці та влади

За словами працівників Укрзалізниці, утримання «кукушки» у 2019-му році обійшлося у 23 мільйони гривень. Тоді як прибуток від магістралі становив 258 тисяч.

Вони вважають, що мають право отримати від регіону певну компенсацію за збитки.

Чи буде знову курсувати «кукушка»? Керівництво Укрзалізниці прийме рішення після карантину.

Облдержадміністрації теж не має коштів на утримання цієї вузькоколійки. Вони додали, що найкращим варіантом для неї стало б спільне утримання і держави, і приватних партнерів.

Що ж потягом відбувається зараз?

Вузькоколійний потяг стоїть у депо. «Кукушку» один раз на тиждень виганяють з депо, аби та не заіржавіла. А ще за час вимушеного простою локомотив зазнав мінімального ремонту та реставрації.

Декілька років тому Олександр Мельник пропонував керівництву залізниці отримувати прибуток завдяки вантажним перевезенням. По лінії руху потяга добувають торф. Проте домовленостей тоді так і не досягли.

Latest Posts

ІТ-кластер у Рівному: що це та яка його користь для міста

Рівненський ІТ-кластер – група ініціативних людей, які об’єдналися, на громадських засадах, задля розвитку ІТ галузі міста Рівне. Основна мета – створення сприятливого...

Перша приватна інноваційна школа в Рівному для майбутніх лідерів та реформаторів

Мабуть немає таких батьків, які б не хотіли віддати свою дитину до школи, яка спеціалізується на самій сучасній методиці навчання. До школи,...

Новини онлайн-гемблінгу в США

Індустрія онлайн-гемблінгу, безсумнівно, була однією з найбільш швидкозростаючих областей в останні роки, і тенденція до зростання, схоже, збережеться в найближчому майбутньому.

Телефонні адаптери

Ми використовуємо сучасні смартфони не тільки для спілкування з друзями і сім'єю, але і для зберігання важливих файлів, перегляду фільмів або навіть...

У пошуках золота: історія Золотієва

Раніше Золотіїв був передмістям Рівного, проте зараз - це невід'ємна його частина. Сюди без жодних проблем можна дістатися з центру міста маршрутками...