Вівторок, 28 Травня, 2024

Які фактори впливають на вибір гарних навушників

Розглядаючи можливість покупки смартфона або ноутбука, ми орієнтуємося на їхні технічні характеристики, в яких добре розбираються навіть теоретично слабо підготовлені користувачі. Про навушники так не можна сказати: більшість акустичних параметрів для масового споживача ні про що не говорять.

Залишається орієнтуватись на ціну. Але це не зовсім вірна стратегія. Непоодинокі ситуації, коли звук навушників від модного бренду поступається якості звучання китайського «ноунейму», що коштує в рази дешевше.

Нюанси сучасного маркетингу

Реклама як двигун торгівлі практично завжди розрахована на масовість та статистику: коли якийсь товар на слуху, то ймовірність збільшення попиту на нього завжди вища.

Якщо рекламна кампанія обіцяє найякісніше у світі звучання навушників останньої флагманської моделі, що стоїть на 15-30% більше, ніж у попередника, частина споживачів захоче впевнитись у цьому. І можна не сумніватися, що вони всім доводитимуть, що звук справді ідеальний.

Але якщо запропонувати випадковій людині послухати по черзі навушники дорогі та бюджетного рівня, не сказавши йому, де які, з ймовірністю 50 на 50 він зробить вибір на користь другого варіанту.

Парадокс? Не.

Справа в психології

Справа в тому, що саме поняття «слух» є досить суб’єктивним: він так само індивідуальний, як відбитки пальців. Тому будь-який музичний трек, що включає звуки різних частот, сприйматиметься різними людьми неоднаково. Ви можете купити навушники у Києві від Sennheiser за 12 тисяч грн, але якщо замінити їх на виріб від OPPO, що стоять вдвічі дешевше, то можна не помітити різницю у звучанні при «сліпому» прослуховуванні.

Щоправда, це стосується середньостатистичного користувача, який не володіє ідеальним слухом. Як би не намагалися виробники навушників, досягти однакового звучання на всіх частотах у принципі неможливо.

Так що при виборі гаджета, що ідеально звучить, слід покладатися виключно на власне сприйняття.

Особливості людського слухового апарату

При покупці навушників необхідно враховувати і цей момент. Діапазон частот, що сприймаються, знаходиться в межах 60 Гц – 20 кГц, це не так багато, як здається, причому показники можуть змінюватись в залежності від індивідуальних особливостей конкретної людини.

Іншими словами, в більшості випадків можна обійтися навушниками із пересічними характеристиками, адже більшість аудіотреків, навіть записаних у якісному форматі типу DTS або FLAC, не містять екстремальних частот. При цьому глибина звучання зазвичай теж свідомо зменшується, щоби музика непогано звучала і на бюджетній акустиці.

Резюме

Якщо ви не меломан з ідеальним слухом, вам слід визначитися з бюджетом і по можливості перевірити звучання, використовуючи своє джерело звуку.

Розумним вибором слід вважати навушники вартістю 400-1500 грн. Все, що дорожче – невиправдана покупка, якщо не йдеться про статус. Дешевші варіанти – лотерея.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.