Четвер, 3 Жовтня, 2024

Як рівнянам оформити пенсію через вебпортал Пенсійного фонду

Завдяки цифровізації у рівнян є можливість дистанційно отримувати широкий спектр послуг у різних сферах життя, що значно економить час та кошти, пише сайт rivne-future.com.ua.

Про перелік послуг 

Вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України пропонує рівнянам доступ до чималого переліку послуг, що надаються в онлайн форматі.

Так, рівняни з-поміж застрахованих осіб та пенсіонерів можуть на вебпорталі Пенсійного фонду України:

  • перевіряти сплату страхових внесків роботодавцями;
  • подати заяву на призначення або перерахунок пільги, пенсії, житлової субсидії;
  • отримати відомості з Реєстру застрахованих осіб, а саме про: заробітну плату, набутий страховий стаж, сплачені страхові внески;
  • надіслати звернення (заяву, пропозицію);
  • отримати доступ до електронної трудової книжки;
  • отримати доступ до електронної пенсійної справи (для пенсіонера);
  • подати заяву на оформлення пенсійного посвідчення;
  • повідомити дані для внесення змін до пенсійної справи;
  • здійснювати листування з Пенсійним фондом.

Також рівняни за допомогою сервісу “Пенсійний калькулятор”, що розміщений на вебпорталі Пенсійного фонду України, мають можливість розрахувати приблизний розмір майбутньої пенсії.

Особистий кабінет – умови доступу

Щоб скористатися можливостями особистого кабінету на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України рівнянам потрібно мати ключ електронно-цифрового підпису.

Загалом отримати доступ до особистих даних на порталі можна також за допомогою Дія.Підпис, засобами Інтегрованої системи електронної ідентифікації ID.GOV.UA, та завдяки кваліфікованому електронному підпису.

Працювати в особистому кабінеті рівняни можуть як з мобільного телефону, так і зі стаціонарного комп’ютера. Щоб мати доступ на телефоні, для зручності можна завантажити застосунок “Пенсійний фонд”.

Підготовка до подання заяви

Щоб подати заяву на призначення пенсії через особистий кабінет рівнянам необхідно підготувати відповідні документи. Такі документи потрібно просканувати. Скан копії мають бути кольоровими, чіткими та відображати всі реквізити документа. Зберігати скани потрібно у форматах: JPG або PDF. Розмір кожного файлу не повинен бути більшим одного мегабайта. При цьому назва сканованого документа повинна відповідати виду такого просканованого документа.

Слід підготувати скан копії таких документів:

  • паспорт громадянина України або тимчасове посвідчення громадянина України (для іноземців та осіб без громадянства – паспортний документ іноземця або документ, що посвідчує особу без громадянства, посвідка на постійне проживання, посвідчення біженця або іншого документа, що підтверджує законність перебування іноземця чи особи без громадянства на території України);
  • реєстраційний номер облікової картки платника податків;
  • довідка про реєстрацію місця проживання особи, передбачена постановою Кабінету Міністрів України від 02 березня 2016 року № 207 “Про затвердження Правил реєстрації місця проживання та Порядку передачі органами реєстрації інформації до Єдиного державного демографічного реєстру” (для громадян, які мають паспорт громадянина України у формі пластикової картки типу ID-1)
  • свідоцтво про шлюб, у випадку, якщо була зміна прізвища;
  • документи, що підтверджують страховий стаж (документ про освіту, трудова книжка, військовий квиток тощо);
  • довідка про заробітну плату за період 60 місяців до 30.06.2000 (за бажанням);
  • документи про надання особливого статусу, наприклад, особи з інвалідністю, чорнобильця, військовослужбовця тощо (за наявності);
  • реквізити рахунку в банку, за умови обрання способу виплати пенсії через установу банку);
  • фотографія для пенсійного посвідчення розміром 2,5 х 3.

Покрокові дії 

Щоб заява на призначення пенсії дійшла до свого адресата рівнянами слід виконати наступні кроки:

  • здійснити авторизацію в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Для цього слід скористатися кваліфікованим електронним підписом;
  • у розділі “Щодо пенсійного забезпечення” вибрати вкладку “Заява на призначення пенсії”. В цьому розділі необхідно надати згоду на дистанційне інформування. Для цього слід обрати слід відповідний спосіб отримання інформації. 
  • заповнити атрибути заяви на призначення пенсії, зазначивши персональні дані, дані місця реєстрації, контактні дані, дані документів, що посвідчують особу;
  • відповісти на питання анкети-опитування для визначення документів, скан копії яких необхідно надати;
  • додати скан копії документів, необхідних для призначення пенсії.

Таким чином, заявник отримує екранну форму заяви на призначення пенсії, де є можливість надалі її коригувати, видрукувати, підписати, перевіривши правильність заповнення реквізитів, та направити таку заяву до Пенсійного фонду України.

Спеціалісти Пенсійного фонду України здійснюють розгляд і обробку заяви та повідомляють заявника про результати її розгляду. Опрацювання заяви та рішення за результатами її розгляду приймається не пізніше 10 робочих днів від дня надходження такої заяви.

Статус обробки заяви можна перевірити в розділі “Мої звернення”.

Користуючись особистим кабінетом рівняни економлять свій час та кошти, адже не потрібно відвідувати сервісний центр Пенсійного фонду. Також така функція стане в пригоді тим заявникам, які досягли пенсійного віку перебуваючи за кордоном.

Альтернатива

Рівняни можуть подати заяву на призначення пенсії також і через Портал Дія.

Для цього після відповідної авторизації у кабінеті громадянина необхідно вибрати послугу з подання заяви на призначення пенсії, заповнити обов’язкові реквізити заяви та додати проскановані документи. Така заява підписується електронним підписом та надсилається до Пенсійного фонду України.

Після ухвалення рішення інформація про нього надходить на електронну пошту заявника. Таке рішення можна завантажити й видрукувати в кабінеті громадянина в розділі “Послуги” – “Отримані документи”.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.