Понеділок, 16 Вересня, 2024

Чому рівнянам варто користуватись Електронним кабінетом платника податків

Впровадження цифрових технологій в різні сфери нашого життя, значно спрощує доступ до багатьох послуг, продуктів, процесів тощо, пише сайт rivne-future.com.ua

Завдяки цифровізації є можливість отримати необхідні послуги, маючи під рукою мобільний телефон. 

Електронний кабінет платника податків – що це?

Це інформаційно-телекомунікаційна система, завдяки якій платники податків можуть реалізовувати свої права та обовʼязки.

Користувачі Електронного кабінету отримують доступ до порталу, робота з яким здійснюється через мережу інтернет, та не потребує встановлення додаткового програмного забезпечення. 

Електронний кабінет платника податків має дві функціональні частини:

  • відкрита (загальнодоступна);
  • приватна (особистий кабінет).

Як рівнянам отримати доступ до електронного кабінету

Відкритою частиною Електронного кабінету платника податків можна користуватися без ідентифікації особи, відкривши цей електронний сервіс на вебпорталі Державної податкової служби України. 

А вхід до приватної частини має певні вимоги. 

Так, для входу до приватної частини Електронного кабінету платника податків потрібно мати кваліфікований електронний підпис (КЕП), який є електронним аналогом власноручного підпису.

Отримати кваліфіковані сертифікати відкритих ключів рівняни можуть в будь-якому акредитованому центрі сертифікації ключів, надавши заповнену реєстраційну форму, реєстраційний номер облікової картки платника податків та свої паспортні дані.

Аби отримати кваліфікований електронний підпис безоплатно рівняни можуть звернутися до відокремленого пункту реєстрації:

  • Кваліфікованого надавача електронний довірчих послуг Державної податкової служби України;
  • Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг – акредитованого центру сертифікації ключів МВС України;
  • Кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг АЦСК АТ КБ “ПРИВАТБАНК”.

Скориставшись кваліфікованим електронним підписом та пройшовши електронну ідентифікацію, здійснюється вхід до приватної частини Електронного кабінету платника податків.

Послуги Електронного кабінету платника податків для громадян

Електронний кабінет платника є досить популярним сервісом серед платників податків. Функціонал кабінету постійно оновлюється та доповнюється.

Тож, рівняни через Електронний кабінет платника податків мають можливість отримати такі послуги:

  • подати Декларацію про майновий стан і доходи;
  • отримати відомості з Державного реєстру фізичних осіб – платників податків;
  • подати заяву для реєстрації у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків;
  • подати заяву про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків;
  • переглянути реєстр повідомлень про обов’язок сплати суми грошового зобов’язання (ППР);
  • здійснити перевірку стану розрахунків з бюджетом;
  • здійснити сплату податків;
  • подати заяви, запити до територіальних органів ДПС України;
  • переглянути подану податкову звітність;
  • подати заяву на отримання довідки про сплату податку на доходи фізичних осіб платником – резидентом, який виїжджає за кордон на постійне місце проживання, та про відсутність податкових зобов’язань з такого податку;
  • подати заяву на включення до Реєстру волонтерів.

Чому потрібен Електронний кабінет платника податків

Переваг користування Електронним кабінетом платника податків досить багато, адже отримати необхідні послуги можна онлайн, що врази економить час на від відвідування податкової.

А ще завдяки такому сервісу є можливість контролювати сплату необхідних платежів до бюджету.

Щороку Державна податкова служба України відповідно до норм Податкового кодексу здійснює нарахування громадянам майнових податків, а саме:

  • податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки;
  • плати за землю;
  • транспортного податку.

Нарахування таких платежів здійснюється щороку до 1 липня. В ці ж терміни рівнянам поштою надсилають податкові повідомлення-рішення разом з розрахунком суми/сум податку та відповідними платіжними реквізитами для сплати зобов’язань.

Але сформовані податкові повідомлення-рішення щодо сум нарахованих податкових зобов’язань з податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, плати за землю та транспортного податку рівняни також можуть переглянути в приватній частині Електронного кабінету платника податків. Для цього, використовуючи кваліфікований електронний підпис, слід увійти до приватної частини Електронного кабінету в меню “ЕК для громадян”/розділ “Загальна інформація про платника”/вкладка “Повідомлення про обов’язок сплатити суму грошового зобов’язання (ППР)”.

Сплата нарахованих зобов’язань по майнових податках має бути здійснена упродовж 60 календарних днів з дня отримання податкового повідомлення-рішення.

Несплата або несвоєчасна сплата визначених у податкових повідомленнях-рішеннях зобов’язань тягне за собою накладення штрафних санкцій та пені за кожен день прострочення.

Якщо сума боргу і нарахованих штрафних санкцій не сплачується, інформація про боржників передається у виконавчу службу для стягнення боргу.

Бувають прикрі випадки, коли рівняни й не знають, що їм надходять листи від податкової. Це відбувається тоді, коли мешканці міста змінюють місце своєї реєстрації, а податкову, шляхом подання заяви про внесення змін до Державного реєстру фізичних осіб – платників податків (заява форми №5-ДР), не інформують. Відповідно, листи надсилаються за адресою попередньої реєстрації платників податків. 

А ще бувають випадки, коли громадяни не забирають поштові відправлення у відділеннях зв’язку. Таким чином, після закінчення терміну зберігання, такі листи повертаються відправнику. При цьому ці листи вважаються належно врученими.

Тому, щоб бути обізнаним, вчасно сплачувати податкові зобов’язання та не наражати себе на штрафні санкції варто користуватися Електронним кабінетом платника податків.

Latest Posts

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.