Млинівчанина Романа Шевчука, без сумнівів, можна назвати гордістю Рівненщини. Адже будучи 11-класником він розробив унікальну інтернет-платформу для дистанційного навчання. Дітище Шевчука отримало назву JustEd. На створення платформи у хлопця пішло два роки. Проєкт був покликаний полегшити процес онлайн-навчання для всіх його учасників: і для учнів, і для вчителів. У рідній школі хлопця високо оцінили його розробку, назвавши її гордістю навчального закладу, пише rivne-future.com.ua.
Програмування для Романа Шевчука – не просто захоплення
Будучи школярем, Роман Шевчук чимало часу проводив за комп’ютером, однак не для того, аби грати в ігри чи гортати стрічку соціальних мереж. Хлопець всерйоз захопився програмуванням. Процес проєктування, написання, тестування та налагодження комп’ютерних програм став для Романа не просто легким захопленням, а справжньою пристрастю.
Програмування юнак опанував самостійно – хлопець придбав відповідні книги та почав читати їх. Крім цього Шевчук переглядав онлайн-уроки в Інтернеті, які стосувалися програмування.
Отримавши знання, хлопець почав робити перші кроки в програмуванні. У 2018 році Роман Шевчук задумав створити власну соціальну мережу. Однак під час втілення свого задуму у життя – концепція трохи змінилась, як пізніше пригадував хлопець. В підсумку замість соціальної мережі з’явилась соціально-навчальна платформа.
Дебютний проєкт хлопця значно розширив його вміння в програмуванні. Про хлопця заговорили не лише у рідному Млинові, а й у всій Рівненській області. Сам Роман, ще будучи школярем, вирішив для себе, що своє майбутнє планує пов’язати з IT-сферою. Коли в 11 класі журналісти запитали Романа, де він себе бачить через 10 років – хлопець відповів, що планує влаштуватися у перспективну компанію або ж заснувати власну.
JustEd – унікальна освітня платформа, створена Романом Шевчуком
Тож, як уже згадувалось вище, Роман Шевчук спочатку хотів створити соціальну мережу, однак трохи переформатувавши свій задум, вийшла освітня платформа з елементами соціальної мережі для учнів та вчителів. Своєму дітищу хлопець дав назву JustEd від Just Education, що у перекладі з англійської мови означає «просто навчання».
Над освітньою платформою юний програміст працював два роки. Роман представив платформу JustEd восени 2021 року. Варто зазначити, що час для запуску проєкту був обраний максимально вдало, адже в цей період практично всі школярі України навчались дистанційно, у зв’язку з карантинними обмеженнями через поширення COVID-19.
Розповідаючи про платформу, Роман зазначав, що основне її завдання – полегшити комунікацію та взаємодію між учнями та учителями. Програма вийшла доступною та простою у користуванні. Кожен, хто хоче скористатися JustEd, спочатку повинен в ній зареєструватися, як і в будь-якій іншій соціальній мережі.
Зареєстрованому користувачеві платформи стає доступна стрічка новин, можливість переглядати профілі інших користувачів та додавати їх в друзі. Оскільки це в першу чергу освітня платформа, то надзвичайно важливим елементом програми є розділ «Освіта».
Тут вчителі можуть виставляти оцінки учням, давати завдання, додавати навчальні тести, прикріплювати файли, які потрібні для того чи іншого завдання та назначати дату здачі матеріалу.
На платформі кожен користувач може вести власну сторінку – ділитися світлинами, публікувати пости, долучатися до груп. До слова, батьки учнів теж можуть реєструватися на платформі JustEd та стежити за успішністю своїх дітей.
Хлопець розповідав, що створення платформи значно розширило його навички програмування. Роман не приховував, що це було непросте завдання, однак з цим викликом він успішно впорався.
Розробку Романа Шевчука високо оцінили в його рідній школі – Млинівській ЗОШ №3. Зокрема, вчитель інформатики Млиніської ЗОШ №3 Віталій Лісевич заявив, що розробка Романа – це гордість школи, а знань у хлопця більш ніж достатньо, аби мати 12 з інформатики.
Створену Романом освітню платформу не оминула увагою й преса – про хлопця та його розробку писали рівненські та всеукраїнські ЗМІ.
Втіливши свій задум в життя, хлопець не планував зупинятися на досягнутому і визначив для себе наступні цілі – навчитись розробляти додатки для смартфонів та попрацювати над розвитком штучного інтелекту. Юний програміст зазначав, що всі свої проєкти він хоче робити для полегшення життя людей.