Історія, що тягнеться роками. Саме це речення найкраще описує стосунки Рівного з електронним квитком у громадському транспорті, пише rivne-future.com.ua. Уже встигли змінитися і очільники міста, і пріоритети розподілу бюджету, а от це питання й досі залишається актуальним…
Початок історії з е-квитком у Рівному
Старт запровадження електронного квитка у Рівному припадає на каденцію ще минулого мера Володимира Хомка. У 2014 році містянам дали першу, але, як уже виявилося згодом, не останню хибну надію, що таки щось буде. Тоді рівненські посадовці навіть уклали угоду про запровадження в місті відповідної системи. Домовлялися з перевіреною та популярною на той час корейською компанією «Global inc». І ось уся ця історія з електронним квитком, здавалося б, нарешті зрушила з місця. Але ж ні… Фальстарт.
Домовитися про співпрацю та розпочати її тоді так і не вдалося. Причини цього назвали дві. Перша – що самостійно на місцях в обласних центрах такі рішення поки що приймати не можуть, потрібне обов’язкове узгодження з Кабінетом Міністрів. Друга – посадовці не бажали, аби Рівне в цьому питанні було першопроходцем. На той час практика з е-квитком в українських містах ще не надто набула популярності, тож місцева влада побоялася. Мовляв, це була б занадто дорога помилка у разі найменшого промаху. Тож Рівне, а точніше його очільники, вирішили поки що поспостерігати, як з тим квитком піде далі…
Продовження історії з е-квитком у Рівному
До чергових намірів запровадити електронний квиток у Рівному знову повернулися у 2018 році. Тоді налаштувалися серйозно. Настільки серйозно, що мер Володимир Хомко поїхав у робоче відрядження в Таллінн, аби на власні очі подивитися, як працює ця система і чи потрібна вона для Рівного.
Поїхав. Подивився. Сподобалося. Тож вирішили укладати новий договір уже з естонською компанією «Ridango».
Спочатку запевняли: домовленостей досягнули. Ба більше, у Рівному навіть розпочали пошук додаткових джерел фінансування, адже для міського бюджету сума була непосильною. Загалом, якийсь рух відбувався, але… У висновку ні до чого він не призвів. Тобто старт уже вдруге виявився фальшивкою.
Того разу нових причин, чому не вдається це реалізувати, не вигадували. Опиралися на те ж саме: Рівне не буде першопроходцем у такому ризикованому питання. Однак цього разу така аргументація здавалася хіба відмовкою, адже на той момент електронні квитки вже ставали звичнішим для України явищем. Зокрема користувалися такою послугою у Львові, Чернівцях, Києві та працювали над її реалізацією у Луцьку. Допоки у Рівному продовжували спостерігати…
Закінчення історії з е-квитком у Рівному
2020 – новий рік, новий мер, нові балачки про е-квиток.
Очільником Рівного тоді став Олександр Третяк. Він, як і його попередник, теж вирішив спробувати запровадити в громадському транспорті міста безготівкову оплату. Новий міський голова відкинув ті компанії, з якими намагався працювати Хомко, а натомість приглядався до “CityCard”. Але тоді встигли лише презентувати систему, яка дозволила б запровадити еклектичний квиток. І все. Бо далі ковід, війна, тож усе разом із безготівковою оплатою відійшло на другий план.
Неочікувано повернувся мер Рівного до цієї теми декілька днів тому. Зауважив, що працюють над питанням запровадження е-квитка. Але вже з компанією “EasyPay”, яка себе добре зарекомендувала у Запоріжжі, Калуші, Львові та Чернівцях.
І доки в інших містах системи вже працюють не перший рік, у Рівноиу чомусь питання «Буде електронний квиток чи ні» залишається без відповіді. Тому наразі закінчення цієї історї без логічного кінця. Але надіємось, що колись він таки буде.