Середа, 5 Серпня, 2020

Нові правила перебування на вулицях Рівненщини

У зв’язку з стрімким поширенням коронавірусу в Україні впровадили жорсткіші заходи. Карантин триватиме щонайменше до 24 квітня, а в закладах освіти - до 15...

Зелений мікрорайон Рівного: так, це саме “Північний”

Серед декількох молодих районів Рівного можна виділити один з досить прісною та простою назвою "Північний". Що відразу хочеться сказати, коли чуєш слова...

Чи зможуть у Рівному відновити пільговий проїзд у громадському транспорті?

Після відновлення руху громадського транспорту у місті Рівне в режимі спецперевезень пільговики змушені були платити повну вартість за проїзд. І це було...

У пошуках золота: історія Золотієва

Раніше Золотіїв був передмістям Рівного, проте зараз - це невід'ємна його частина. Сюди без жодних проблем можна дістатися з центру міста маршрутками...

Які зміни чекають на рівнян з 1 липня?

Другий найтепліший місяць літа розпочався з певних змін для рівнян. На що очікувати і на що сподіватися? З 1 липня будуть діяти...

Електронний квиток в Рівному не за горами: влада готується перейняти досвід Тернополя

Розмови про електронний квиток у Рівному і досі продовжуються – минають роки, а безготівкового варіанту оплати проїзду в міському транспорті рівняни і досі немає. Тим часом, влада “тримає марку” і вкотре піднімає тему електронного квитка, пише Рівне Майбутнього.  

Журналісти “РівнеМедіа” цими днями відвідали Рівненське міське управління транспорту і поцікавилися у керівника Володимира Пилипчука про найближчі плани стосовно впровадження електронного квитка у нашому місті. Там вдалося з’ясувати, що Рівне таки впровадить нову систему оплати проїзду і при цьому керуватися буде прикладом іншого обласного центру – Тернополя.  

Тернопіль чи Луцьк: чий приклад кращий для наслідування? 

1

Воно й не дивно, що тернопільський приклад впровадження нової системи оплати проїзду припав до душі рівненським чиновникам. Там електронна система оплати проїзду розпочала свою роботу не так давно, однак вже показала свої перші (головне – позитивні) результати.  

Черговий крок на шляху до оптимізації транспортної системи в інтересах пасажирів місто Тернопіль зробило ще восени минулого року. Тоді, в листопаді, в Тернополі розпочала повноцінну роботу система оплати за проїзд через “Карту тернополянина” (“Файну карту”).  

Така карта і справді принесла суттєві позитивні зміни в оплаті проїзду в тернопільському громадському транспорті. По-перше, це значно зручніший спосіб оплати проїзду. До того ж, така картка дає змогу суттєво економити. Наприклад, учнівська (студентська) картка в середньому дасть змогу заощадити орієнтовно 1700 гривень на рік. Натомість загальна карта, яку можуть придбати ті, хто живе або ж тільки працює в Тернополі, дасть економію орієнтовно 800 гривень в рік.  

Тернополяни активно послуговуються електронною картою оплати проїзду. Користувачі мають змогу розрахуватися самостійно у стаціонарному валідаторі або ж передати картку для оплати проїзду кондуктору для валідації в ручному терміналі.  

Про досвід Тернополя у користуванні електронним квитком начальник Рівненського міського управління транспорту Володимир Пилипчук дізнавався безпосередньо, вивчаючи, яким чином працює ця система і що вона дає місту.  

А чому ж не за прикладом Луцька? 

2

Ще одне місто, яке також нещодавно впровадило електронний квиток в громадському транспорті, це Луцьк. Тут е-квиток запрацював всього кілька місяців тому, однак Володимир Пилипчук стверджує, що Луцьк – поганий приклад для наслідування і приклад цього міста Рівне наслідувати точно не буде.  

Так, Володимир Пилипчук зазначає, що луцький електронний квиток має суттєві недоліки. Наприклад, недоліком є те, що в електронного квитка в Луцьку різко впала рентабельність, адже люди практично не купують карту містянина, в той час як інші міста показують значно більшу рентабельність. Наприклад, високий рівень рентабельності демонструє Вінниця та навіть той самий Тернопіль.  

Також, що стосується луцького електронного квитка, то ще на початку цього року лучани були незадоволені системою і закликали масово відмовлятися від цього способу оплати проїзду. Навіть було зареєстровано електронну петицію на сайті міської ради, де лучанин Микола Гончарук вказував на незручність системи та на недоліки цієї системи. Тоді лучанин писав, що оплатити один проїзд неможливо, адже мінімальне поповнення картки – це одразу кілька поїздок. До того ж, лучанин відказував на те, що за “пусту” картку потрібно теж платити, і її вартість 35 гривень.  

То яку систему оплати проїзду хочуть впровадити в Рівному? 

3

Щодо Вінниці, то це взагалі унікальний приклад для України. Тут придумали цікаву новацію і запровадили компенсацію за один кілометр, а не за одного пасажира громадського транспорту.  

Така система електронного квитка припала до душі рівненським чиновникам і саме її хочуть втілити в нашому місті. Саме така система, на думку Володимира Пилипчука, має вирішити одразу декілька головних проблем з громадським транспортом: 

  • Забезпечення виконання графіків; 
  • Вирішення проблеми з пільговими перевезеннями. 

А тим часом в Рівному досі готуються до експерименту… 

4

Тим часом поки що в Рівному тільки балачки довкола електронного квитка. Готуються до експерименту вже тривалий час і досі все тримається тільки на балачках, а рівняни тим часом вже почали скептично ставитися до цих балачок і втомилися чекати на реалізацію балачок чиновників.  

Пригадаємо, готуються у Рівному поки що до впровадження системи безготівкової оплати проїзду у тролейбусах. Спочатку це має бути в якості експерименту – це роблять для того, щоб дослідити впровадження, зрозуміти, чи буде користуватись попитом така система серед рівнян та гостей міста і чи вигідно взагалі робити таку новацію на постійній основі. Тоді в перспективі – перехід на повноцінну роботу електронної оплати проїзду в громадському транспорті міста, як в тролейбусах, так і в автобусах.  

“У нас майже все для цього готово”, – Володимир Пилипчук 

5

Володимир Пилипчук запевнив, що до впровадження електронного квитка в Рівному вже майже все готове. Запевнив, що залишилося чекати небагато, ще зовсім трохи – і експеримент таки почнуть втілювати в життя.  

Та, згадаймо собі величезну хроніку обіцянок від місцевої влади. Згідно з обіцянками Рівненської мерії, система безготівкової оплати проїзду мала б запрацювати з жовтня минулого року. Принаймні, про це напередодні йшлося у проєкті рішення міського виконавчого комітету, який було опубліковано на сайті Рівненської міської ради.  

Згідно з задумами (та обіцянками) влади, у тролейбусах минулої осені мали встановити термінали для безготівкової оплати проїзду. Крім того, мали б також встановити валідатори для зчитування електронних квитків. По місту в цей час мали би з’явитися стаціонарні термінали, де можна було б придбати квитки для подальшого користування. Кондуктори б мали ходити з легкими переносними терміналами для перевірки квитків у пасажирів тролейбусів.  

А в чому ж досі проблема з електронним квитком в Рівному? 

хомко

Міський голова Рівного коментує затримки із впровадженням електронного квитка в Рівному наступним чином. Мовляв, ніяк не можуть чиновники в електронній програмі налаштувати можливість пільгової оплати проїзду для рівненських школярів та студентів. Мова йде про оплату проїзду наполовину, адже ці категорії є пільговими і оплачують тільки 50% від загальної вартості проїзду.   

Та проблеми, за словами міського голови Рівного, виникли не тільки з цим питанням. Володимир Хомко зазначає, що над запуском нової оплати проїзду в місті працює не одна організація, а одразу декілька, відтак прискорити процес не вдається. Йдеться про тролейбусне управління, VISA Україна, Simbol Transport, а також Ощадбанк.  

Звісно ж, в мерії висловлюють надію на те, що налагодять цей процес якомога швидше, однак поки достеменно не знають, коли ж рівнянам слід чекати на початок роботи нової системи оплати проїзду.   

Хто мав би впроваджувати електронний квиток у Рівному? 

6

За проєктом рішення міського виконавчого комітету, впроваджуватимуть безготівкову оплату проїзду у громадському транспорті Рівного два товариства: “Сімбол Транспорт” та “МВКОМ”. 

ТОВ “Сімбол Транспорт” було створено наприкінці 2017 року у Києві. Належить товариство, яке займається неспеціалізованою оптовою торгівлею, жителю Мукачева Закарпатської області Олексію Колєснікову та киянину Олегу Терлецькому. 

ТОВ “МВКОМ” також було створено наприкінці 2017 року, але у Рівному. Належить воно жителю Горбакова Рівненського району Василю Романюку та рівнянину Станіславу Віднічуку. Підприємство займається оптовою торгівлею комп’ютерного обладнання та програмного забезпечення. 

З якою метою впровадять електронний квиток у Рівному? 

Електронний квиток у Рівному впровадять з метою: 

  • впровадження єдиного електронного квитка на всівиди громадського транспорту з гнучкими моделями оплати та поповнення; 
  •  створення єдиної міської інфраструктури безготівкової оплати за різні типи послуг та товарів (карта містянина, соціальні карти, тощо);  
  • збір та аналіз даних про пасажиропотік всіх категорій пасажирів;  
  • електронний облік оплати проїзду в громадському транспорті;  
  • підвищення обсягів збору виручки;  
  • поступове вилучення готівки як способу оплати за проїзд в салоні транспорту шляхом впровадження та розвитку сучасних методів безготівкової оплати проїзду, а саме: транспортних БК сімейств карт з записаним транспортним додатком, соціальних БК сімейств карт або еквівалент з записаним транспортним додатком, пристроїв з підтримкою технології NFC через спеціальні ПЗ, банківських карток VisaPayWave та MasterCardPayPass, як форм додаткової безготівкової оплати. 

Разом з електронними квитками в Рівному з’являться термінали та валідатори 

8

Разом із пластиковими картками, якими можна буде розраховуватися за проїзд в громадському транспорті, у Рівному також з’явиться безліч нового технічного обладнання: 

  • термінали (або валідатори): мобільні, стаціонарні; 
  • програмне забезпечення (БД, ПЗ\ЦОД);  
  • апаратне забезпечення (серверна частина);  
  • засоби оплати проїзду: безконтактні носії інформації (картки, телефони, інші пристрої); 
  • інфраструктура обслуговування клієнтів – пункти видачі, продажу, поповнення, повернення засобів оплати проїзду (підсистема продажу квитків та поповнення карток за межами транспортних засобів). 

А тим часом рівняни продовжують безуспішно писати петиції… 

Та, схоже, не всі рівняни вже втратили надію на появу електронного квитка в нашому місті. Ще наприкінці січня на сайті Рівненської міської ради з’явилася петиція від містянки Надії Мартинюк стосовно впровадження електронного квитка.  

Надія Мартинюк вкотре просила владу звернути увагу на цю проблему і запровадити безготівкому оплату проїзду. Пропонує рівнянка впровадити спеціальну програму, де можна було б купувати квиток і при користуванні громадським транспортом просто на вході показати водію цей квиток. Водночас, рівнянка хоче, аби готівкова оплата проїзду також залишилася можливою і щоб кожен пасажир сам обирав зручний для себе спосіб оплати.  

Триває досі збір підписів, адже поки що петицію підписало тільки 96 людей. До кінця збору підписів у містян залишається 29 днів.  

Перед цим ще одна електронна петиція про електронну оплату проїзду назбирала необхідну кількість підписів і навіть отримала відповідь від міського голови Володимира Хомко. Та рівненський мер тоді відповів, що займається вивченням досвіду електронного квитка у Тернополі та Луцьку, і що в Рівному тривають підготовчі роботи до впровадження нової системи оплати проїзду.  

Ці дві петиції з’явилося тільки в січні цього року, а до того – ще з кілька десятків звернень містян до влади з проханням впровадити нарешті електронний квиток. 

З електронним квитком відстає і Львів

еквиток

Та тішить хоча б те, що Рівне – не єдине місто, яке відстає у впровадженні електронного квитка. Так само з впровадженням нової системи оплати проїзду відстає і одне із найбільших українських міст – Львів. Тут так само впродовж багатьох років міська влада роздає обіцянки стосовно впровадження електронного квитка. Однак тут міський голова Андрій Садовий пояснює затримку з новою системою оплати проїзду тим, що електронний квиток у Львові має стати особливим, а тому його дуже складно впровадити і тому це займає стільки часу.  

Та скільки конкретно ще часу рівняни чекатимуть на електронний квиток – досі невідомо. Інноваційна система оплати проїзду рано чи пізно з’явиться, можливо, навіть впродовж поточного року. Та поки все і досі “вилами по воді” писано, як і в попередні роки.  

Далі буде… 

Latest Posts

Зелений мікрорайон Рівного: так, це саме “Північний”

Серед декількох молодих районів Рівного можна виділити один з досить прісною та простою назвою "Північний". Що відразу хочеться сказати, коли чуєш слова...

Чи зможуть у Рівному відновити пільговий проїзд у громадському транспорті?

Після відновлення руху громадського транспорту у місті Рівне в режимі спецперевезень пільговики змушені були платити повну вартість за проїзд. І це було...

У пошуках золота: історія Золотієва

Раніше Золотіїв був передмістям Рівного, проте зараз - це невід'ємна його частина. Сюди без жодних проблем можна дістатися з центру міста маршрутками...

Які зміни чекають на рівнян з 1 липня?

Другий найтепліший місяць літа розпочався з певних змін для рівнян. На що очікувати і на що сподіватися? З 1 липня будуть діяти...

Сучасні методики для розвитку дітей – які вони?

Сучасні батьки не обмежуються шкільною програмою - дитина повинна розвиватися максимально різносторонньо, її світогляд має бути великим, а набуті змалку знання та навички обов’язково...