Понеділок, 6 Травня, 2024
Home Blog Page 25

Петра Могили і Коперника. Дві вулиці – дві сторінки з історії Рівного

0

Серед рівненських вулиць, які ще зберігають старовинний дух минулих літ, ці дві міські артерії, хоча і не мають багато історичних пам`яток , проте можуть розповісти нам чимало цікавенького з минувшини Рівного. Вже давно стало традицією на свято Покрови на цих двох вулицях збираються люди на так звані уродини. Далі розповідає «rivne-future.com.ua».

Територіально вони знаходяться в старому рівненському районі Воля, який у минулому був передмістям. Це справжні вулиці-старожили. Тому що на плані Рівного, який датується 1896 роком вони вже позначені «Африканская» і «Новаковская». Дуже добре, що ці вулички, поки що, не забудували бетонними висотками. А це означає, що серед дерев, кущів можна знайти маленькі шедеври місцевої давньої житлової архітектури. Чим же відомі ці вулиці? Про що вони можуть нам розповісти?

Вулиця Петра Могили

Африканська, Ягеллонська, Коновальця, Першого травня – так колись називали вулицю Петра Могили. Африкансьою її почали називати під час правління Російської імперії (кін. XIX – поч. XX ст). За Другої Речі Посполитої, на початку 1920-х, стала Ягеллонською. Ймовірно, приводом для такої назви стала ягеллонська ідея.

"

Під час німецької окупації міста вулицю перейменували на Коновальця, а в 1950-1980-ті роки – 1-го травня.

Після того як Україна стала незалежною, у 1993 році вулиця отримала нову назву на честь українського політичного, церковного і освітнього діяча, митрополита Київського і Галицького, їдейника українського церковного відродження Петра Могили.

На даний момент на цій вулиці все ж таки є сучасні будівлі, проте більше там малоповерхової забудови початку ХХ століття.

Правда деякі будинки вже і не впізнати. Але ще залишилися кілька цікавих. Один із них, відреставрований «під давнину», де зараз знаходиться приміщення «Укргазбанк». Біля нього – цікавий старовинний будиночок з «башточками».

"

Старожили повідують, що давним-давно на цій вулиці проживали умільці-мебльовики, які мали тут власні меблеві майстерні. Тому і не дивно, що і в радянські часи і тоді, коли вулиця носила ім`я 1-го травня, тут розмістили меблеву фабрику. До речі, підприємство, але з іншою формою власності тут діє і досі.

Будинок Меєра Пісюка

"

Якщо рухатися вулицею Петра Могили від вулиці Соборної по парній стороні, то можна побачити незвичний, оригінальний будинок під номером 10. Зараз там міський центр творчості учнівської молоді. А раніше це був один із будинок садиби директора пивзаводу «Бергшлосс» купця другої гільдії герші Меєра Пісюка.

Донька художника Георгія Косміаді пані Надія наголошує, що цей будинок спроектував її батько. Проте в архівних документах, у пункті «автор проекту» зазначено – Ярмолович. Будинок побудували у 1928 році.

Якщо зазирнути вглиб двору, можна побачити мало примітний будинок №8, який осучаснили білою вагонкою. Це ще одна будівля садиби Пісюка раннього періоду – початку ХХ століття.

Чому раннього періоду? Тому що перші корпуси заводу з`явилися в 1990 році. На площі 600 квадрадних саджень були і інші споруди, але мабуть, вони не встояли під час великої пожежі, яка сталася в маєтку в 1924 році.

Новаківська – Коперника

"

Ще одна історична вулиця Рівного з минулого передмістя Воля, яка святкує день на Покрову – Миколая Коперника. Вона співіснує паралельно вулиці Петра Могили, вона разом з нею наче огороджують Рівненський пивзавод.

На початку ХХ століття вона називалася Новаківська (в архівних документах – Новаковская). Чому її так назвали і досі залишається загадкою. Проте саме на розі Шосової і Новаківської побудували перші корпуси Рівненського пивзаводу.

Сторінки історії вулиці Коперника, так як і петра Могили, тісно переплітаються з пивзаводом.

Крім маєтку директора заводу, тут були розміщені будинки власників та інженерів броварні. Загалом основна пам`ятка вулички – корпуси старої пивоварні. Правда, з боку даної вулиці вони не мали такого привабливого вигляду, як із Шосової-Соборної. Хоча в архівних кресленнях до проекту зображений грандіозний фасад будівлі.

На даний момент, корпуси, які не так давно були реставровані є справжньою окрасою та візитівкою не тільки вулиці Коперника, а й самого міста Рівне.

Радянський танк у парку українських добровольців

"

Окрім пивзаводу, ці дві старовинні вулиці поєднуються невеличким сквером, який організували тут ще на початку ХХ століття. Під час правління Польщі сквер мав особистого оглядальника, який за свою роботу був удостоєний високої державної нагороди країни-сусіда – «Хреста Заслуги». Нинішнім жителям міста Рівне він відомий під назвою сквер Богомолова, хоча і був перейменований на сквер Українських добровольців. Це сталося тому що колишня назва парку потрапила під дію закону про декомунізацію.

Сам пам`ятник і досі стоїть в центрі скверу. Його звели на честь радянського комдиву Михайла Богомолова.

Тривалий період вважалося, що це і є місце поховання військового. Напис на пам`ятнику зроблено так, як зазвичай це роблять на надгробку: прізвище і дати народження й смерті. У радянських буклетах також було вказано, що тут могила Михайла Богомолова.

Михайло Богомолов – неоднозначна за нинішніми мірками людина

Він був відданим більшовиком, червоним командиром, активним учасником громадянської війни. У 1920 році, будучи командиром Першої кінної армії, Богомолов боровся з білополяками поблизу нашого міста.

Деякий час він був комендантом Рівненського військового гарнізону. У період радянсько-фінської війни Богомолов керував автобронетанковими військами Північно-Західного фронту. 

Михайло раптово помер 5 травня 1940 року у Москві. Про це зазначалося в російських військових журналах. Ясна річ, що ніхто не віз його ховати до Рівного. Чому поширилися такі чутки, що могила військовика знаходиться у рівненському зеленому масиві, наразі і досі невідомо. Тоді ж, у 1940-му році, в Рівному встановили пам`ятник Богомолову у вигляді постаменту з гранітних брил, на яких повстав радянський легкий танк БТ-5. Правда це не справжній танк, а зменшена його бетонна копія.

Його автором є Леонід Барвицький. Він зберігся і до наших днів, хоча вже і були спроби його знесення.

Навіть під час німецької окупації монумент не постраждав. Окупантам дуже подобалося робити цікаві фотографії на його фоні.

Це лише маленький фрагмент інформації про ці колоритні старовинні вулиці Рівного. Зараз вони живуть сучасністю. Прогулюючись даними міськими артеріями можна побачити різноманітні організації, установи, кав`ярні та магазини. У старих будинках знайшли своє житло сучасні рівняни. І зрозуміло, що вони будуть прагнути розкрити таємниці з минулих літ даних вулиць. Це означає, що нові цікаві події з історії цих вулиць обов`язково чекають на нас.

Історія Рівного «створена» цеглою

0

Ці невеличкі скарби давньої архітектури міста нехай і не є світовими шедеврами, проте для Рівного – це оригінальні пам`ятки, які не тільки бережуть чиїсь таємниці, а й можуть розповісти про цілу епоху. Кожен зруйнований будинок, наче спалений аркуш з сивої давнини нашого міста. Далі розповідає «rivne-future.com.ua».

Де можна в Рівному зустріти такі будинки?

"

Звернувши з головної вулиці міста в глибину старих вуличок, одразу ж впадають в око будинки з оригінальним цегляним декором. На перший погляд вони всі однакові, хоча якщо уважніше придивитися, можна побачити які вони різні та цікаві.

Нам дуже пощастило, що у Рівному ще можна зустріти такі будинки. Хоча з кожним днем їхня кількість зменшується. Якщо час не зміг їх зруйнувати, це зроблять прихильники «осучаснення» та модернізації міста і просте банальне недбальство.

Найцінніші об`єкти цегляного стилю – це окремі будинки по вулиці 16 Липня, військове містечко, окремі будинки по вулиці Дубенській, і ті, що розкидані в районі пивзаводу. Деякі з них прекрасно збереглися до наших днів. Феноменальним зразком була будівля колишньої електростанції Любомирських на Замковій, яка нині закрита прибудовою.

Цегляний стиль в архітектурі

"

Він прийшов у наше місто в кінці XIX – на початку ХХ століть. Основне, чим він відрізняється від інших стилів це – абсолютна відмова від покриття фасадів будівель штукатуркою і повсюдне використання декору з цегли. Основоположником цегляного стилю є нідерландський архітектор Генрик Петрюс Берлаге, який вперше показав всі можливості цегли та каменю. Цей стиль поширився у Західній Європі, пізніше на його заміну прийшов модерн. Наступницею цього стилю стала Російська імперія, яка широко використовувала його при зведенні споруд промислового та військового призначення. А з кінця XIX століття – в житловій забудові.

Рівне цегляне

Рівненські історики і дослідники усвідомлюють цінність та особливість такої місцевої забудови, як і необхідність її збереження.

"

Найбільше таких будинків збереглося у колишньому передмісті Воля (зараз район пивзаводу), на вулицях Дубенській і Дорошенка, в районі центрального ринку. Трапляються вони і в центрі міста, зокрема на вулиці 16 липня. Можна спостерігати які вони вже обшарпані та занедбані, деякі взагалі скоро обваляться. Проте всі вони є родзинкою старого Рівного.

Багатьом з них вже перевалило за сотню. На перший погляд, для будівель, це не так і багато, але вони і є ті останні монументи, які сьогодні презентують старе Рівне, дають змогу побачити наше місто в минулому і є цікавими для туристів. Саме від них і віє дух старовини.

Прикладом цього є вулиця Дубенська, де збереглося ще багато феноменальних будинків у цегляному стилі кінця XIX століття. Одним із них є будинок №31 1895 року побудови. На ньому є табличка, яка повідомляє, що це будинок сім`ї Мусманів.

"

Під час правління Російської імперії, а потім і Польщі така забудова у цегляному стилі зустрічалася вздовж сучасної вулиці Соборна, від Свято-Воскресенського собору до ринку. Прикро, але під час війни, у післявоєнні роки і під час недавніх реконструкційних робіт на вулиці Соборна, чимало таких будинків зруйнували.

Краса цегляного орнаменту

Однією з особливостей будинків, які звели на початку ХХ століття в цегляному стилі, є те, що вони мали нестандартну конфігурацію, тому що мали втиснутися в уже наявну на вулиці забудову. Не рідко їх будували стіна до стіни. На старих світлинах повоєнного Рівного, та і зараз, можна спостерігати будівлі з глухими стінами, до яких колись упритул було зведено інший будинок.

Будинки цегляної архітектури були переважно малоповерховими. Це пов`язано з тим, що до приходу Другої Речі Посполитої була введена заборона на будівництво будівель вище двох поверхів. Проте у кожного правила є винятки – будівлі комплексу військового містечка. Саме цей комплекс дійшов до нас у первозданному вигляді.

"

Такі будинки мали кілька входів, але головний завжди знаходився по стороні центральної вулиці. Перші поверхи відводили під магазини, майстерні, аптеки тощо. На верхній проживали самі власники або здавали в оренду кімнати. Оздоблення фасаду у кожного був особливим. Генії цегляного декору з трепетом викладали такі орнаменти, що там, де вони співіснують донині, і тепер дивують та вражають.

Промислові будівлі та металевий декор будинків

Не тільки житлові будинки зводили у цегляному стилі. Багато було і об`єктів промислового значення: залізничний вокзал з складами, млини. Одними із захоплюючих, які і досі є на вулиці Коперника, є корпуси пивзаводу Бершглос.

"

Невід`ємною частиною цегляних будинків є металеві елементи, які активно використовували майстри – мереживні бляшані дахи над входом, балконні перила, ковані балкони. Вони гармонійно поєдналися з цегляними візерунками і дивують своєю красою і величчю і досі.

На превеликий жаль, будинки в цегляному стилі в Рівному не визнали пам`ятками місцевої архітектури (правда є винятки). Тому власники сильно не переживають за збереження їх автентичності. Правда, є ті, з кого можна брати приклад – організатори оновлення корпусів пивзаводу, при якому було максимально збережено первозданний цегляний декор. Також на вулиці 16 Липня можна побачити старовинні будинки з цегли.

Як оповідають місцеві краєзнавці, мовляв, з приходом Другої Речі Посполитої польська верхівка влади, вважаючи цегляний стиль російським, у наказовому порядку вимагала від власників будинків штукатурити фасади. Проте деякі науковці вважають таке твердження помилковим. На сьогоднішній день поляки бережуть і цінують такі будівлі, і ні в якому разі не покривають фарбою та не очищають фасади.

Прикро усвідомлювати, але у Рівному все навпаки – під виглядом оновлення нищаться родзинки давньої забудови. Хоча, прогулюючись старими рівненськими вуличками, зовсім несподівано можна відкрити для себе величезну сторінку з історії нашого прекрасного міста. Може і в Рівному колись зрозуміють яким чином потрібно ставитися до архітектурної спадщини минулого покоління. Аби вона не залишилася тільки на фотографіях.

Проект "5+5+5": На Рівненщині стартує «Велике будівництво»

0

З 1 березня починається реалізація проекту «Велике будівництво». У Рівному вже відбулася його презентація. Керівництво нашої області має на меті у 2020 році розпочати будівельні роботи та реконструкції шкіл, стадіонів, дитячих садочків, приймальних відділень лікарень, а також доріг місцевого значення та мостів. Далі розповідає «rivne-future.com.ua».

Чому проект має ще одну назву 5+5+5? Тому що будуватимуть та реконструюватимуть 5 шкіл, 5 дитячих садочків і 5 стадіонів в Рівненській області.

«Велике будівництво» – це масштабний загальноукраїнський проект, в сценарії якого на Рівненщині збираються витратити пів мільярда гривень.

Кабінет Міністрів України затвердив перелік проектів області вартістю 533 млн. грн. З них на будівельні роботи виділять 210 млн. грн. Залучатимуть гроші із державного, обласного, районного та місцевого бюджетів.

У проекті зазначається, що всі школи мають бути відкриті до вересня цього року. У планах створення 2,5 тисячі нових місць для учнів. Розпочнеться будівництво Озерецької школи, що у Володимирецькому районі. Відбудеться реконструкція Дубровицького НВК, Малівської школи Демидівського району, Корнинського та Бобринського навчальних закладів Рівненського району.

З`являться 500 нових місць для дошкільнят. Стартує будівництво дитсадка в Березному, а реконструкція – в с. Горбаків, Гощанського, Новоукраїнка, Млинівського, Переброди Дубровицького районів та у смт Клесів, що на Сарненщині.

На презентації проекту не забули і про стадіони. Планується будівництво спортивного комплексу, який розрахований на 760 глядацьких місць у Сарнах, спортивно-оздоровчого комплексу у Дубровиці (369 місць) та культурно-спортивного закладу в селі Бродниця Зарічненського району (150 місць).

Крім вище згаданих робіт, відбудеться реконструкція басейну в Дубно та стадіону «Колос», що в Костополі (1330 місць).

Також приведуть до одного стандартного зовнішнього вигляду всі приймальні відділення Обласної клінічної лікарні, міської лікарні у Рівному та Дубні, Сарненської, Березнівської, Володимирецької та Рокитнівської центральної районної лікарні та забезпечать їх відповідним медичним обладнанням.

Доріг місцевого значення відремонтують на 73 кілометри. Фінансування буде надходити з дорожнього фонду.

У Рівному розпочнеться будівництво дитячого садочка на Коновальця

0

Нарешті жителі мікрорайону північний, що у місті Рівному, можуть полегшено видихнути. Особливо мамусі і татусі, які втомилися перебувати у довжелезних чергах дошкільних навчальних закладів. Далі розповідає «rivne-future.com.ua».

Будівельні роботи на Коновальця 16 у Рівному розпочнеться в цьому році. Про це стало відомо на презентації проекту «Велике будівництво».

Даний садок потрапив у список фінансування з ДФРР. Таким чином будівельні роботи розпочнуться у цьому році, а планується їх завершення у 2021 році.

7 млн гривень надасть Фонд, а 8,5 – обласний та міський бюджет. Цей проект неодмінно потрібно було почати у цьому році, якщо цього не станеться дошкільний навчальний заклад міг і не потрапити у список фінансування.

Згадаємо, що загальна вартість проекту – 130 мільйонів гривень. У минулому році місто надало 3 мільйони гривень на підготовчі роботи. У грудневий список ДФРР цей дитячий садочок не зміг потрапити, тому і не було зрозуміло, чи буде продовжено його будівництво на мікрорайоні Північний.

Даний мікрорайон давно потребує дошкільного закладу. Адже там проживають багато сімей з маленькими дітками. А про черги у державні дитячі садочки вже ходять легенди. Надіємося, що недобудована будівля на Коновальця 16 невдовзі наповниться дитячим сміхом та щирими емоціями.

"Схаменіться!": У Рівному не одобрили план забудови берега Басівкутського озера

0

 

Не можна не помітити, як на правому березі Басівкутського озера виросли величезні та не дуже багатоповерхівки. Далі розповідає “rivne-future.com.ua“.

Розгорнутий план забудови правого берега Басівкутського озера викликав жваву дискусію у депутатів. У самому плані не зазначено, що його створюють відповідно до Генерального плану, а це означає, що можуть бути його порушення.

Депутати звернули увагу, що за 10 м від водойми планують встановити каналізаційно-насосну станцію. А це робити заборонено, адже стоки каналізації будуть потрапляти у озеро.

Схаменіться, люди! Що ж ви робите? Як можна впихнути на правий берег 80 багатоповерхівок? Як бути з комунікацію? На даний момент, вже навантаження на ці послуги, просто колосальні.

Окрім цього, декількох депутатів обурив той факт, що багатоповерхівки занадто близько знаходяться від автозаправної станції.

І дійсно, будівлі знаходяться прямо по 50-метрової лінії санітарно-захисної зони автозаправної станції. А одна багатоповерхівка просто в неї потрапляє.

За нормами санітарно-захисна зона АЗС, де є пункт заправки газом, становить 100 м.

Яку ж загрозу становить будівництво багатоповерхівок поблизу газових балонів? Та просто, в разі вибуху чи іншої небезпечної ситуації, життя мешканців житлової будівлі буде під загрозою.

У свою чергу, керівництво управління містобудування та архітектури зазначило, що АЗС поблизу Басівкутського озера – незаконна.

Хто правий, а хто ні будуть розбиратися далі.

На даний час, щоб будівництво відповідало всім нормам та стандартам, його контролюватиме міська інспекція ДАБК.

Хоча детальний план – це лише попередній план, “чернетка”, а при забудові доведеться використовувати містобудівні умови та обстеження, які надають в управлінні містобудування та архітектури, депутати були категорично налаштовані та проголосували проти детально-розгорнутого плану забудови.

Більше освітлення: рівняни просять підтримати петиції

Однією з актуальних проблем міста є освітлення. Коли рівняни зачіпають дану тему, мова йде не лише про парки чи місця масового перебування рівнян та гостей обласного центру. Відомо, що проблеми з освітленням також мають й вулиці Рівного. Далі розповість Рівне Майбутнього.  

Днями на сайті міської ради з’явилися дві нові петиції. І вони стосуються саме освітлення міста. В одній із них рівнянка Анастасія Зеленська простить встановити ліхтарі по вулиці Дарвіна. Це необхідно для того аби інші через брак освітлення не робили під будинками туалети. Через те, що вулиця погано освітлюється тут часто трапляються крадіжки й напади на людей.

Рівнянка просить усіх небайдужих підтримати петицію під номером 534 і віддати свій голос за неї до двадцять дев’ятого березня.

Ще в одній петиції рівнянка Валерія Шевчук просить забезпечити належним освітленням пішохідні переходи в обласному центрі. На думку жінки це необхідно для того аби пішоходи почували себе безпечніше у темну пору доби та при поганих погодних умовах. Збір підписів за петицію під номером 540 на сайті міської ради триватиме до шостого квітня включно.

Електронний квиток в Рівному не за горами: влада готується перейняти досвід Тернополя

0

Розмови про електронний квиток у Рівному і досі продовжуються – минають роки, а безготівкового варіанту оплати проїзду в міському транспорті рівняни і досі немає. Тим часом, влада “тримає марку” і вкотре піднімає тему електронного квитка, пише Рівне Майбутнього.  

Журналісти “РівнеМедіа” цими днями відвідали Рівненське міське управління транспорту і поцікавилися у керівника Володимира Пилипчука про найближчі плани стосовно впровадження електронного квитка у нашому місті. Там вдалося з’ясувати, що Рівне таки впровадить нову систему оплати проїзду і при цьому керуватися буде прикладом іншого обласного центру – Тернополя.  

Тернопіль чи Луцьк: чий приклад кращий для наслідування? 

1

Воно й не дивно, що тернопільський приклад впровадження нової системи оплати проїзду припав до душі рівненським чиновникам. Там електронна система оплати проїзду розпочала свою роботу не так давно, однак вже показала свої перші (головне – позитивні) результати.  

Черговий крок на шляху до оптимізації транспортної системи в інтересах пасажирів місто Тернопіль зробило ще восени минулого року. Тоді, в листопаді, в Тернополі розпочала повноцінну роботу система оплати за проїзд через “Карту тернополянина” (“Файну карту”).  

Така карта і справді принесла суттєві позитивні зміни в оплаті проїзду в тернопільському громадському транспорті. По-перше, це значно зручніший спосіб оплати проїзду. До того ж, така картка дає змогу суттєво економити. Наприклад, учнівська (студентська) картка в середньому дасть змогу заощадити орієнтовно 1700 гривень на рік. Натомість загальна карта, яку можуть придбати ті, хто живе або ж тільки працює в Тернополі, дасть економію орієнтовно 800 гривень в рік.  

Тернополяни активно послуговуються електронною картою оплати проїзду. Користувачі мають змогу розрахуватися самостійно у стаціонарному валідаторі або ж передати картку для оплати проїзду кондуктору для валідації в ручному терміналі.  

Про досвід Тернополя у користуванні електронним квитком начальник Рівненського міського управління транспорту Володимир Пилипчук дізнавався безпосередньо, вивчаючи, яким чином працює ця система і що вона дає місту.  

А чому ж не за прикладом Луцька? 

2

Ще одне місто, яке також нещодавно впровадило електронний квиток в громадському транспорті, це Луцьк. Тут е-квиток запрацював всього кілька місяців тому, однак Володимир Пилипчук стверджує, що Луцьк – поганий приклад для наслідування і приклад цього міста Рівне наслідувати точно не буде.  

Так, Володимир Пилипчук зазначає, що луцький електронний квиток має суттєві недоліки. Наприклад, недоліком є те, що в електронного квитка в Луцьку різко впала рентабельність, адже люди практично не купують карту містянина, в той час як інші міста показують значно більшу рентабельність. Наприклад, високий рівень рентабельності демонструє Вінниця та навіть той самий Тернопіль.  

Також, що стосується луцького електронного квитка, то ще на початку цього року лучани були незадоволені системою і закликали масово відмовлятися від цього способу оплати проїзду. Навіть було зареєстровано електронну петицію на сайті міської ради, де лучанин Микола Гончарук вказував на незручність системи та на недоліки цієї системи. Тоді лучанин писав, що оплатити один проїзд неможливо, адже мінімальне поповнення картки – це одразу кілька поїздок. До того ж, лучанин відказував на те, що за “пусту” картку потрібно теж платити, і її вартість 35 гривень.  

То яку систему оплати проїзду хочуть впровадити в Рівному? 

3

Щодо Вінниці, то це взагалі унікальний приклад для України. Тут придумали цікаву новацію і запровадили компенсацію за один кілометр, а не за одного пасажира громадського транспорту.  

Така система електронного квитка припала до душі рівненським чиновникам і саме її хочуть втілити в нашому місті. Саме така система, на думку Володимира Пилипчука, має вирішити одразу декілька головних проблем з громадським транспортом: 

  • Забезпечення виконання графіків; 
  • Вирішення проблеми з пільговими перевезеннями. 

А тим часом в Рівному досі готуються до експерименту… 

4

Тим часом поки що в Рівному тільки балачки довкола електронного квитка. Готуються до експерименту вже тривалий час і досі все тримається тільки на балачках, а рівняни тим часом вже почали скептично ставитися до цих балачок і втомилися чекати на реалізацію балачок чиновників.  

Пригадаємо, готуються у Рівному поки що до впровадження системи безготівкової оплати проїзду у тролейбусах. Спочатку це має бути в якості експерименту – це роблять для того, щоб дослідити впровадження, зрозуміти, чи буде користуватись попитом така система серед рівнян та гостей міста і чи вигідно взагалі робити таку новацію на постійній основі. Тоді в перспективі – перехід на повноцінну роботу електронної оплати проїзду в громадському транспорті міста, як в тролейбусах, так і в автобусах.  

“У нас майже все для цього готово”, – Володимир Пилипчук 

5

Володимир Пилипчук запевнив, що до впровадження електронного квитка в Рівному вже майже все готове. Запевнив, що залишилося чекати небагато, ще зовсім трохи – і експеримент таки почнуть втілювати в життя.  

Та, згадаймо собі величезну хроніку обіцянок від місцевої влади. Згідно з обіцянками Рівненської мерії, система безготівкової оплати проїзду мала б запрацювати з жовтня минулого року. Принаймні, про це напередодні йшлося у проєкті рішення міського виконавчого комітету, який було опубліковано на сайті Рівненської міської ради.  

Згідно з задумами (та обіцянками) влади, у тролейбусах минулої осені мали встановити термінали для безготівкової оплати проїзду. Крім того, мали б також встановити валідатори для зчитування електронних квитків. По місту в цей час мали би з’явитися стаціонарні термінали, де можна було б придбати квитки для подальшого користування. Кондуктори б мали ходити з легкими переносними терміналами для перевірки квитків у пасажирів тролейбусів.  

А в чому ж досі проблема з електронним квитком в Рівному? 

хомко

Міський голова Рівного коментує затримки із впровадженням електронного квитка в Рівному наступним чином. Мовляв, ніяк не можуть чиновники в електронній програмі налаштувати можливість пільгової оплати проїзду для рівненських школярів та студентів. Мова йде про оплату проїзду наполовину, адже ці категорії є пільговими і оплачують тільки 50% від загальної вартості проїзду.   

Та проблеми, за словами міського голови Рівного, виникли не тільки з цим питанням. Володимир Хомко зазначає, що над запуском нової оплати проїзду в місті працює не одна організація, а одразу декілька, відтак прискорити процес не вдається. Йдеться про тролейбусне управління, VISA Україна, Simbol Transport, а також Ощадбанк.  

Звісно ж, в мерії висловлюють надію на те, що налагодять цей процес якомога швидше, однак поки достеменно не знають, коли ж рівнянам слід чекати на початок роботи нової системи оплати проїзду.   

Хто мав би впроваджувати електронний квиток у Рівному? 

6

За проєктом рішення міського виконавчого комітету, впроваджуватимуть безготівкову оплату проїзду у громадському транспорті Рівного два товариства: “Сімбол Транспорт” та “МВКОМ”. 

ТОВ “Сімбол Транспорт” було створено наприкінці 2017 року у Києві. Належить товариство, яке займається неспеціалізованою оптовою торгівлею, жителю Мукачева Закарпатської області Олексію Колєснікову та киянину Олегу Терлецькому. 

ТОВ “МВКОМ” також було створено наприкінці 2017 року, але у Рівному. Належить воно жителю Горбакова Рівненського району Василю Романюку та рівнянину Станіславу Віднічуку. Підприємство займається оптовою торгівлею комп’ютерного обладнання та програмного забезпечення. 

З якою метою впровадять електронний квиток у Рівному? 

Електронний квиток у Рівному впровадять з метою: 

  • впровадження єдиного електронного квитка на всівиди громадського транспорту з гнучкими моделями оплати та поповнення; 
  •  створення єдиної міської інфраструктури безготівкової оплати за різні типи послуг та товарів (карта містянина, соціальні карти, тощо);  
  • збір та аналіз даних про пасажиропотік всіх категорій пасажирів;  
  • електронний облік оплати проїзду в громадському транспорті;  
  • підвищення обсягів збору виручки;  
  • поступове вилучення готівки як способу оплати за проїзд в салоні транспорту шляхом впровадження та розвитку сучасних методів безготівкової оплати проїзду, а саме: транспортних БК сімейств карт з записаним транспортним додатком, соціальних БК сімейств карт або еквівалент з записаним транспортним додатком, пристроїв з підтримкою технології NFC через спеціальні ПЗ, банківських карток VisaPayWave та MasterCardPayPass, як форм додаткової безготівкової оплати. 

Разом з електронними квитками в Рівному з’являться термінали та валідатори 

8

Разом із пластиковими картками, якими можна буде розраховуватися за проїзд в громадському транспорті, у Рівному також з’явиться безліч нового технічного обладнання: 

  • термінали (або валідатори): мобільні, стаціонарні; 
  • програмне забезпечення (БД, ПЗ\ЦОД);  
  • апаратне забезпечення (серверна частина);  
  • засоби оплати проїзду: безконтактні носії інформації (картки, телефони, інші пристрої); 
  • інфраструктура обслуговування клієнтів – пункти видачі, продажу, поповнення, повернення засобів оплати проїзду (підсистема продажу квитків та поповнення карток за межами транспортних засобів). 

А тим часом рівняни продовжують безуспішно писати петиції… 

Та, схоже, не всі рівняни вже втратили надію на появу електронного квитка в нашому місті. Ще наприкінці січня на сайті Рівненської міської ради з’явилася петиція від містянки Надії Мартинюк стосовно впровадження електронного квитка.  

Надія Мартинюк вкотре просила владу звернути увагу на цю проблему і запровадити безготівкому оплату проїзду. Пропонує рівнянка впровадити спеціальну програму, де можна було б купувати квиток і при користуванні громадським транспортом просто на вході показати водію цей квиток. Водночас, рівнянка хоче, аби готівкова оплата проїзду також залишилася можливою і щоб кожен пасажир сам обирав зручний для себе спосіб оплати.  

Триває досі збір підписів, адже поки що петицію підписало тільки 96 людей. До кінця збору підписів у містян залишається 29 днів.  

Перед цим ще одна електронна петиція про електронну оплату проїзду назбирала необхідну кількість підписів і навіть отримала відповідь від міського голови Володимира Хомко. Та рівненський мер тоді відповів, що займається вивченням досвіду електронного квитка у Тернополі та Луцьку, і що в Рівному тривають підготовчі роботи до впровадження нової системи оплати проїзду.  

Ці дві петиції з’явилося тільки в січні цього року, а до того – ще з кілька десятків звернень містян до влади з проханням впровадити нарешті електронний квиток. 

З електронним квитком відстає і Львів

еквиток

Та тішить хоча б те, що Рівне – не єдине місто, яке відстає у впровадженні електронного квитка. Так само з впровадженням нової системи оплати проїзду відстає і одне із найбільших українських міст – Львів. Тут так само впродовж багатьох років міська влада роздає обіцянки стосовно впровадження електронного квитка. Однак тут міський голова Андрій Садовий пояснює затримку з новою системою оплати проїзду тим, що електронний квиток у Львові має стати особливим, а тому його дуже складно впровадити і тому це займає стільки часу.  

Та скільки конкретно ще часу рівняни чекатимуть на електронний квиток – досі невідомо. Інноваційна система оплати проїзду рано чи пізно з’явиться, можливо, навіть впродовж поточного року. Та поки все і досі “вилами по воді” писано, як і в попередні роки.  

Далі буде… 

У Рівному центральну вулицю хочуть зробити пішохідною

Вулиця Соборна в обласному центрі й знову петиція на сайті міської ради. Тільки цього разу просять не закрити для проїзду транспорту, а взагалі зробити пішохідною. Далі розповість Рівне Майбутнього.

Днями на сайті міської ради Рівного з’явилася нова петиція, автором якої є рівнянин Володимир Луцишин. У ній чоловік просить змінити цільове призначення дороги по вулиці Соборній. А саме від перехрестя вулиць Соборна та Петра Дорошенка до перехрестя із вулицею Княгині Ольги, зробити її виключно для пішоходів. 

На думку автора петиції це позбавить не лише рівнян, а й гостей міста від незручностей. Адже саме через громадський транспорт люди не можуть вільно прогулюватися й милуватися краєвидами та архітектурою міста. Голосування за таке прохання на сайті триватиме до двадцять восьмого березня. 

Нагадаємо, що на сайті міськради неодноразово реєстрували петиції із проханням у певні години заборонити вулицею Соборна курсувати усім транспортним засобам, окрім громадського. Вперше петиція із таким проханням набрала необхідну кількість голосів, однак вулицю так і не закрили. Коли ж петицію із таким проханням зареєстрували ще раз, це викликало чимало обурень у соціальних мережах. Оскільки таке закриття зможе “паралізувати” чимало інших вулиць міста. 

Як з часом змінювався Парк "Лебединка" у Рівному?

0

 

Одним із найромантичнішим місць у Рівному є парк Молоді. Проте рівняни частіше називають його «Лебединка». І це не дивно, адже у теплу пору року, на озері плавають прекрасні лебеді. Далі розповідає «rivne-future.com.ua».

Палац Любомирських

На цьому місці, у XVIII столітті, милував око всіх жителів палацово-парковий ансамбль князів Любомирських. Палац стояв на острові, з`єднуючись із вул. Замковою підйомним мостом. Навколо палацу були розкішні сади, різні надвірні будівлі, пороховий погреб.

 

 

Пройшли роки обміліли і зникли стави в центральній частині міста. У 1970-ті рр. на площі 8 га було закладено парк.

За свою історію парк мав декілька назв: Молодіжний, Комсомольський, парк Молоді. Але завжди паралельно звучала назва «Лебединка».

 

"

 

У 2010 році міська влада планувала перейменувати парк Молоді, відомий як «Лебединку», на честь колишнього мера міста Віктора Чайки.

Провівши опитування серед рівнян, посадовці все ж залишили колишню назву, адже за неї було більше голосів.

Під час цього опитування були і інші версії назви парку: Народний, парк «Суренж» (в честь колишньої назви міста), Парк ім. Миколи Кузнєцова, «Замковий», Либідь, Молодіжний, Любомирський (в пам`ять про володарів палацу).

З 2010 року парк зазнав колосальних змін. На капітальний ремонт парку та водойми у 2010 та 2012 році були виділені чималі кошти. У планах було покриття асфальтом доріжок, встановлення нових бордюрів, лавочок.

Крім того, у 2010 році, місцева влада кардинально взялася за відновлення функціонування водоспаду на озері лебедів в парку Молодіжний. Адже водоспад виконує не лише декоративну функцію, тут встановили потужний, сучасний насос, який підтримує циркуляцію води в озері. Таке рішення дозволило наситити воду киснем, тим самим зменшити процес «цвітіння води». Фонтан був облицьований мармуром, який привезли із Закарпаття.

 

"

 

У 2012 році у парку Молоді встановили декілька оригінальних металевих конструкцій: «Закохані лебеді» та «Весільна карета», у вигляді серця. На даний час, вони є пам`ятним місцем  зустрічей усіх закоханих та весільних фото сесій для молодят.

 

"

 

Алея кованих скульптур

У травні 2014 року на День Матері, саме з появою металевої скульптури «Диво-Даринки» і починається історія Алеї кованих скульптур у парку.  Ковалі нашого міста разом з майстрами українського та світового ковальства створили надзвичайні твори мистецтва. Казкові та веселі, замислені та не дуже – композиції, що показують людські цінності в сюрреалістичному стилі:

 

"

 

«Даринка» – на її волоссі можна побачити сотні прикрас, які є символом природи, яка дає людям свої дари.

Карусель «Дитячі пустощі» – на горі скульптури хлопчик та дівчинка з крильцями тримаються за руки.

«Металеве серце» – величезне серце, яке прикрашає сорок одне маленьке серце, виконаних у різноманітних ковальських техніках.

«Пожежник-рятувальник» – пожежник з врятованою дитиною.

«Життєві цінності» – гігантські долоні, з яких проростає символічне дерево, на якому розмістилися сім головних цінностей: любов, духовність, мир, милосердя, час, достаток і сім`я.

«Мова риб» – як відомо, риби мовчать. Тому, це символ дії, праці, творіння.

«Театр абсурду» – балерина, яка має не привабливий вигляд, управляє масками-емоціями.

У 2019 році з`явилася нова скульптура дівчат, які схожі на танцюристок. У рівнян вона викликала неоднозначне враження: комусь сподобалася, а хтось вважає її занадто вульгарною. Сенс цієї скульптури у тому, що краса буває різною.

Подивитися на скульптури можуть усі бажаючі. До того ж, у переддень фестивалю «Металеве серце», який проходить у Рівному щороку, на алеї оселяється новий мешканець.

«Писанковий сад»

З 2016 року у парку Молоді, на Великодні свята з`являється «Писанковий сад». Писанки, розміром 1 метр і 30 сантиметрів декорують та розписують вчителі та учні дитячої художньої та загальноосвітніх шкіл. Вони є феноменальними тим, що жоден регіон України не має таких красивих, і таких великих писанок, до того ж рукотворних.

 

"

 

Алея металевих знаків Зодіаку

У 2019 році, поблизу Краєзнавчого музею, повернулися на алею металеві знаки Зодіаку. Так, саме повернулися. Адже рік тому, у серпні 2018 року, директор підприємства «Рівнебудпостач» Ніна Крока подарувала місту 12 металевих знаків Зодіаку. Згодом, на скульптури почали вилазити і діти, і дорослі для гарних та яскравих знімків. Конструкції деяких скульптур не витримали і пошкодилися. Тому і було прийнято рішення їх прибрати. Проте, очільник міста, Володими Хомко, приніс вибачення від всіх рівнян Ніні Кроки, пообіцяв скульптури взяти на баланс міста та розмістити таблички біля алеї про заходами заборони.

 

"

 

І отже, зараз, ми можемо милуватися цими знаками у парку Молоді і обов`язково відшукати свій.

Лебеді озера

Не можна оминути своєю увагою і корінних жителів парку, завдяки яким і називається він «Лебединка». Звісно, це ж лебеді. Старожили міста Рівне пам`ятають ще роки, коли на водоймі плавали пара білих та пара чорних лебедів.

На сьогоднішній день, у затишному будиночку, який знаходиться посеред озера, живуть у теплий період року, пара білих лебедів. Також на озері можна побачити зграю качок та чайок, які не проти поласувати чимось смачненьким.

 

"

 

Поруч з дитячим майданчиком, у теплий період року, діє літня сцена. Присівши на лавицю, що розташовані по-колу, рівняни та гості нашого міста можуть, у вихідні дні, насолодитися творчістю місцевих артистів, акторів, гуртів, поетів.

У 2018 році, у День Європи, під час фестивалю «Музейні гостини» в парку Молоді урочисто відкрили ще один водограй. Він є аераційним, тобто насичуватиме воду у озері, на Лебединці, киснем. Ще він буде світитися у вечірній час.

 

"

 

Наше місто набуває популярності і через цей парк. Адже не в кожному місті України можна в центрі побачити невеличке, привабливе озеро, з розкішним парком навколо, з романтичними лебедями.  Тут шумно, гамірно від дитячого сміху і водночас тихо та спокійно від води, дерев, кущів, трав. Серед мегаполісного життя, магазинів, салонів, супермаркетів у Рівному, дійсно є місце, де можна сховатися. І знаходиться воно у центрі.

Недаремно саме тут любить гуляти та розважатися молодь, проводять різноманітні фестивалі.

 

Здійснена перевірка ходу будівництва спорткомлексу у Рівному

0

Днями була здійснена перевірка ходу будівництва величезного спорткомплексу у Рівному. Її проводили: заступниця голови Рівненської обласної адміністрації Людмила Шатковська, в.о. директора відділу з питань будівництва та архітектори Віталій Кардаш та директор фірми-генпідрядника Юрій Корнійчук. Далі розповідає “rivne-future.com.ua“.

Трохи менше ніж за два роки на 4-х гектарах постали два поверхи майбутнього, омріяного спортивного комплексу. Незважаючи, що за календарем зима, погода сприяє проведенню будівельних робіт.

В ході перевірки всі посадовці змогли впевнитися і на власні очі побачити, що на будівельному майданчику вдосталь техніки та робітників, зокрема газозварювальників, монтажників та будівельників. Функціонує спецтехніка: екскаватори, машина для забивання пай. Вже «виросли» два поверхи, зведені трибуни та майже скрізь встановлені вікна.

На даний час тривають покрівельні роботи. Будівельники перекривають дах та облаштовують виходи для евакуації.

Важливим сегментом є встановлення конструкцій під монтаж скляних вітражів. Вони будуть розміщуватися під самим дахом, по-всьому периметру в основному спортивному залі. А це означає, що під час проведення чемпіонатів, матчів, змагань, турнірів зберігатиметься максимальне та рівномірне денне світло.

Неможливо не згадати, що основною родзинкою даного масштабного спорткомплексу Рівненщини є те, що за потреби, вона може трансформуватися в концертний або виставковий зал. Це просто будівля-трансформер нашого часу. Це стане можливо, адже окрім стаціонарних трибун планується зведення і розсувних трибун.

Нехай швидше будують даний спорткомлекс з дотриманням всіх нормативів. З функціонування такої споруди, у нашому місті значно зросте кількість спортивних, культурних, світських та мистецьких заходів.

.,.,.,.,.,.,.,. Copyright © Partial use of materials is allowed in the presence of a hyperlink to us.